Wednesday 4 August 2021

Aulora Pants


Terima kasih Dr Azurah ASamah perkongsian testimoni💥

EN SUAMI SAYA, SAKIT BUAH PINGGANG, SHIRUTO IMMUNITY VITAMIN DAN AULORA SERIES

Masa en suami saya mula2 di diagnosis sakit buah pinggang dan perlukan rawatan haemodialysis.... pelbagai reaksi saya terima dr rakan sekeliling...saudara mara...dan pelajar kami. Ramai yg memberi kata semangat.. tidak kurang juga yg mengeluarkan kata2 yg "demotivate" kami. Ada sorang hamba Allah tu... terpacul kata2 berikut di mulutnya... "Din..kau dah sakit buah pinggang ni...maknanya life-span ko pendek lahhh yaaa". Saya x nak ulaslah kata2 tersebut. Sebagai pesakit buah pinggang...memang normal lah bila suami x fit mcm org yg sihat.

Kebiasaannya lepas 4 jam rawatan dialysis... Memang en suami akan lepak sangat2... Tekanan darah akan menjunam turun sehingga dia rasa "gelap mata". Dan beliau akan terbaring di katil..sekurang2 nya 3 - 4 jam. Kulitnya kerap gatal2 dan slalu kena infection akibat gabungan penyakit buah pinggang dan diabetes yg dihadapinya. Pernah suatu ketika... kedua2 kakinya kehitaman seakan gangren sampaikan ada seorg saudara terdekat...mencebik muka...geli tengok keadaan kaki suami saya. Krim pelembap...ubat antibiotik mmg x lekang dr suami saya selain dr ubatan hospital yg terpaksa ditelannya..dekat 20 bijik jugak setiap hari.

Sejak dia dialisis...lebih kurang 3 tahun lalu...memang dia x pernah ambik sebarang supplement dan hanya ambil ubat doktor. Kenapa? Krn kami sangat skeptikal dgn supplement sedia ada. Antara punca kenapa en suami kena sakit buah pinggang adalah kerana pengambilan teh herba yg telah meningkatkan secara drastik paras creatinine dlm darahnya. Teh herba Triple T yg sangat popular tu. Mmg menurunkan paras glukos tp pd masa yg sama menyebabkan paras creatinine naik secara drastik !!!! 

Rawatan dialisis 3 kali seminggu...membantu cuci dan buang toksik dlm darah en suami saya. Tapi fungsinya memang tidak 100% sempurna seperti buah pinggang/ginjal kita. Bila mesin dialysis tersebut cuci darah en suami...bukan toksik jer yg ditapis dan dibuang keluar ....segala zat2 dlm darah pun...ditapis keluar. Akibatnya....bila setiap kali zat2 badan disedut keluar bersama2 toksik, sewaktu rawatan dialysis maka kesihatan en suami saya semakin menurun..... dan menurun....

Utk membantu badannya memperoleh kembali zat yg diperlukan..saya sediakan pelbagai menu makanan. Namun ...berapa banyak lah makanan yg boleh dimakan dan boleh diproses  oleh badan suami saya utk hasilkan zat yg diperlukan? Tambah pulak...dia ada kencing manis..dan darah tinggi.. kena kawal pengambilan makanan tertentu.

"Setiap penyakit ada penawarnya melainkan mati....". Benar sekali ungkapan itu. Dengan izin Allah dan barokah pada bulan Ramadhan lepas... kami ditemukan dgn Shiruto Immunity vitamin oleh seorang sahabat. Setelah kami baca mengenai produk ini........Allah bukakan hati kami utk cuba produk Shiruto ini. Asalnya kami consume Shiruto satu family utk tingkatkan sistem imuniti badan krn berjaga2 dgn covid19. Suami saya kan ada diabetes...darah tinggi...sakit buah pinggang maka dia kategori berisiko tinggi. Setelah consume produk selama 2 minggu .. en suami saya merasakan perubahan ketara pd diri dia. Luka2 ..gatal2 pd kulitnya beransur hilang...  kulit kaki yg kering..merekah..dan berair....beransur2 reda. Kulit Kaki yg kehitaman perlahan2 bertukar warna ...kembali kpd warna asal. Muka yg dulunya kerap ditumbuhi jerawat....kudis2...beransur2 pulih. Kulit muka yg kusam ..penuh kesan parut2 luka...beransur2 cerah. Ramai pulak yg menegur dia...muka dah makin putih.... Kalau dulu memang stereng kereta ..saya yg pegang...krn dia tak larat dan tak boleh fokus nak memandu. Saya yg takut nak pandu kereta besarnya tu...sampai cekap lah bawak kereta dia ....sbb terpaksa pandu dek keuzurannya. Alhamdulillah asbab shiruto...suami saya memperoleh kembali... kesihatannya.... Walaupun tidak 100% seperti sebelum kena sakit ginjal dulu...tp sudah cukup membuatkan kami sangat bersyukur. Selain dr Shiruto... asbab Pemakaian setokin dan seluar AULORA telah mempertingkatkan lagi tahap kesihatannya. Kalau dulu...en suami kerap mengadu sakit2 sendi...pd seluruh badan. 2 minggu sekali mesti nak kena panggil tukang urut.....dan sakit2 sendi tersebut menyebabkan tidur mlmnya sering terganggu. Dulu... tekanan darahnya jugak tidak menentu..kdg terlalu rendah..kdg terlalu tinggi...mencanak hingga ke bacaan 190... Asbab pemakaian setokin , pants dan basic top AULORA (dgn teknologi unik Far Infra Red).... pengaliran darah en suami saya bertambah lancar. Alhamdulillah ya Rabb.... sakit2 sendi...pd badan en suami...beransur lenyap... Tidur mlmnya lena....tekanan darahnya beransur stabil. Syukur alhamdulillah..en suami saya beransur sihat dan cergas. Kalau dulu..mmg dia uzur sangat nak solat jumaat di masjid... Tapi skrg... dia kerap tanya AJK masjid...boleh x nak join solat Jumaat?

Maaf lah kerana perkongsian saya ni agak panjang lebar. Mulanya saya teragak nak bercerita....tp bila di fikir2kan...waktu en suami saya sakit dulu...terlalu ramai yg mendoakan kesembuhan dan kesejahteraannya. Alhamdulillah doa kalian jugak asbab en suami saya beransur sihat. Saya rasa sangat berterima kasih kpd rakan2 semua... Maka saya kongsi lah dgn anda semua manfaat shiruto, setokin, pants dan basic top aulora series ini. Moga kesihatan en suami, saya serta keluarga kekal sihat utk masa2 akan datang. Kepada kawan2 semua yg saya kasihi...Saya doakan Allah Taala mengurniakan kalian....kesihatan yang baik, dijauhkan dari musibah COVID dan dibukakan pintu rezeki seluas2 olehNya.

Kepada yg nak tahu lebih lanjut ttg Shiruto Immunity Vitamin dan AULORA pants + socks... Inshaa Allah kami berbesar hati sudi terangkan kpd kawan2 semua. Hubungi saya  Saya dah sediakan link dibawah utk mudahkan kawan2 semua contact saya  👇:
For more information.
想知道更多讯息。
请联系。
Please contact Bobo at
+6594574732
http://bit.ly/WhatsAppBoBo

https://bit.ly/BeyoungBoBo